Podvodna fotografija

Podvodna fotografija

Imamo eno sonce in ponavadi tudi eno senco. To so razmere, na katere smo ljudje navajeni že mnogo let. Zadnjih nekaj desetletij pa smo se navadili tudi na umetno svetlobo, tako da nam fotografije z “več sonci” in “več sencami” niso več tako spektakularne kot nekoč. Osebno sem mnenja, da je pri vsaki fotografiji lepo uporabljati samo eno luč, pa naj bo to sonce, ena navadna luč ali pa fleš. Podobno razmišljanje imam za podvodno fotografijo, kjer večina uporablja simetrično levo-desno osvetlitev, ki lepo enakomerno osvetli subjekt in ima veliko kontrole nad “backscatterjem” (odboj svetlobe od delčkov v vodi, ponavadi nezaželen efekt). 

Začel sem z enim soncem in eno senco. Tudi nadaljeval bom tako, pa ne zato, ker je fotografija z eno lučjo cenejša od dveh, ampak zaradi pogleda, ki ga ponavadi vidimo v naravnem okolju. Osebno mi je najbolj všeč, če imam lahko na fotografiji osvetljen in izpostavljen subjekt ter delno osvetljeno ozadje. Tovrstno delo zahteva malce več kontrole nad samim dogajanje pred objektivom ter primerno osvetljen objekt in primerno razmerje med osvetljenostjo tistega spredaj in okolice. 

Urnik dela

Šraufanje fotoaparata in fleša na kopnem.

Različni načini osvetljevanja.

Obdelava fotografij in barvna korekcija.

Načrtovanje potopa in prvi potop z jasno postavljenimi cilji.

Vsak potop se posvetimo svojemu načinu osvetljevanja.

Komentar potopa in fotografij.

Komentar končne porezave in obdelave.

Časovnica

Vse to je res težko narediti v enem dnevu. Idealno bi bilo, da se dobimo eno popoldne v studiju 

in dva dni na morju. V večernem času pa sledi selekcija in produkcija.   

Predispozicije in želena oprema

Od tistih, ki bi se odločili za ta tečaj pričakujem urejeno plovnost. Pod urejeno plovnost imam v mislih, da nimate nobenih težav z uravnavanjem plovnosti pod vodo in lebdenjem. Da imate svoj fotoaparat in luč ali fleš (lahko vam posodim tudi svojega Olympus TG6, Seafrog UW hosing, yn560 ali mares eos 10ez).